2022. August 14., Sunday

Az EA Sports lesz a La Liga főszponzora 2023-tól

  • Doman Gergő
  • Aug. 4, 2022, 9:15 a.m.
A gaming világ óriása a Banco Santander helyét veszi át.

Már korábban hivatalossá vált, hogy a La Liga a következő szezontól nem folytatja a munkát a Santander bankkal, ami ezidáig a bajnokság főszponzora volt.

A napokban aztán kiderült, hogy a 2023/24-es szezontól a gamingből jól ismert, EA Sports lesz a liga főszponzora és névadója. Ez természetesen azt is jelenti, hogy a bajnokságot nem fogják La Liga Santandernek hívni.

Először a Marca írt róla, hogy az EA Sports-cal egyezségre jutott a La Liga, melynek értelmében ők lesznek a spanyol bajnokság hivatalos szponzora a következő öt évben. Ráadásul jóval magasabb összegért, mint a Santander: az EA Sports évente 30 millió eurót fizet a ligának, csak összehasonlításképp, a Santander 17 milliót fizetett.

Tehát a közös munka a jövő évtől kezdődik el, a liga pedig reméli, hogy ebből nemcsak gazdasági előnyei lesznek, hanem brandépítésben is új szintre léphetnek, hiszen éppen ezért válaszották az EA Sports-cot.

A megállapodásn öt különböző alappillére épül: technológiai, digitális, tartalmi, grassroots és branding. A cél, hogy teljes mértékben megreformálják a La Liga kommunikációját, megjelenését és a szurkolókkal való kapcsolódást. A hírek szerint szeretnék minél jobban összekapcsolni a valós és a virtuális világot és olyan szurkolói-, és játékélményt létrehozni, amit eddig el sem tudtunk képzelni.

Emellett az EA Sports felel majd a La Liga első-, és másodosztályának, a La Liga Promises utánpótlás-bajnokság és az eLaLiga vizuális megjelenéséért. Idetartoznak a különböző grafikai megoldások, a logók és a betűtípusok. Röviden annyi fog történni, hogy a La Liga kívül-belül teljes ráncfelvarráson esik majd át.

A két márka a közös közleményében arra is kitér, hogy a szurkolók évek óta átélhetik, milyen a kedvenc La Liga csapatukkal, a kedvenc játékosukkal a kedvenc stadionjukban játszani. Ezzel az együttműködéssel még több élményt fogunk mi, szurkolók megtapasztalni ebből - a FIFA-játékon belül, és a való világban, a TV-s meccsközvetítések közben is. Emellett a felek szeretnék, ha ebből az együttműködésből az alulról építkező kezdeményezések (grassroots) is fejlődni tudnának.

Véleményünk szerint nagyon jó lépést tett ezzel a megállapodással a La Liga, hiszen a gaming futballvilág talán legnagyobb szereplőjét bízta meg azzal, hogy húzza magasabb szintre a spanyol foci kommunikációját. Ez azért is szükséges lépés volt, mert hiába az elmúlt évek tudatos márkaépítése, a La Liga egy kicsit öreges márkaként működött az elmúlt években, miközben például a Premier League sokkal frissebb módon kommunikált.

Egy szó mint száz: mostantól a FIFA-ban is mindig a Real Madridnak fújnak majd a bírók.


  • Forrás: EA Sports, La Liga, Marca
  • Szerző(k): Doman Gergő

Hozzászólások

Tabella