Újabb komoly bevétel várható a klub számláján

Florentino Pérez újabb több száz millió eurós üzlet megkötésén dolgozik.

Florentino Pérez nem viccelt, amikor azt mondta, hogy meg fog tenni mindent annak érdekében, hogy a Real Madrid versenyképes tudjon maradni az olyan klubokkal szemben, amelyek mögött állami tőke áll. Az új Santiago Bernabéu Stadion lesz az elnök regnálásának ékköve. Az új stadion fejlesztésével segít biztosítani szeretett klubja számára a pénzügyi biztonságot. Az El Confidencial egyik cikkében megjelent információk szerint Florentino Pérez azon dolgozik, hogy 400 millió euró értékben értékesítse a nem sportjellegű események rendezési jogát az új stadion esetében, legyen szó például koncertekről, üzleti eseményekről, divatrendezvényekről.

A lap szerint a megállapodás már meg is született a felek között, a vásárló pedig egy amerikai magántőkealap. Az üzlet létrejöttében főszerepet vállalt a Key Capital, egy spanyol székhelyű magánbefektető cég, amellyel Florentino Pérez régóta üzleti kapcsolatban áll. A Key Capital egyébként részt vett az Európai Szuperliga finanszírozási hátterének biztosításában is. A „The Athletic” egyik cikke szerint Anas Laghrari, a cég francia-marokkói partnere lett volna a Szuperliga főtitkára. Laghari Florentino Pérez egyik korábbi üzlettársának a fia, akivel még a 80-as években dolgozott együtt az ACS különböző projektjein.

Bernabéu

Nem tisztázott, hogy a 400 millió eurós összeget egy összegben előre, vagy az évek során részletekben fizetik majd ki, de az biztos, hogy minkét módszer javítana a klub pénzforgalmán, és ezáltal kedvezőbb helyzetből tudnának összegeket biztosítani játékosok megvásárlására, alkalmazotti költségekre, új fejlesztésekre, rezsiköltségekre.

A klub már megegyezett egy amerikai céggel, a Legend Internationallal, akik a klub értékesítési és digitális stratégiáját felügyelik majd, és nyitnak egy új Real Madrid store-t az átépített Bernabéuban. A Legends olyan klubokkal dolgozott már együtt mint a New York Yankees vagy a Dallas Cowboys, és egy Sixth Street nevű befektető cég tulajdonában van, ami pedig az AirBnB befektetőjeként lehet ismerős. A Real Madrid és a Legends azon dolgozik majd, hogy „innovatív, nyereséges és szurkoló-központú élményeket hozzanak létre”. A klub egyik legfőbb célja az új stadionnal az, hogy olyan magával ragadó élményeket nyújtson, amelyek a meccsnapokon kívül is képesek számottevő bevételt generálni.

Emellett a klub négy idényre összesen 200 millió euróért értékesítette szponzori jogainak egy részét az amerikai Providence részvénytársaságnak. Ha mindezeket összevetjük a J.P. Morgan és a Real Madrid között létrejött szerződéssel, amely a stadion átépítésének finanszírozásáról szól, láthatóvá válik, hogy a klub kiváló munkát végzett a stratégiai partnerekkel való együttműködés kiépítésében, és olyan üzleteket kötött, amelyek segítségével stabil és kiszámítható pénzforgalmat tud biztosítani. Kevés klub mondhatja el magáról, hogy olyan erősen jön majd ki a koronavírus járvány okozta gazdasági helyzetből, mint a Real Madrid. Különösen igaz ez azokra a klubokra, akiket nem különböző állami tulajdonú cégek finanszíroznak.

Forrás: realmadrid.com
Szólj hozzá te is!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

TÉMÁBA VÁGÓ CIKKEK