Újabb mezszponzor a Real Madridnál

A blancók felzárkóznak a futballban bevett gyakorlathoz, szponzort kapnak az edződresszek.

A Real Madrid egyezségre jutott a Török Idegenforalmi Hivatallal, amely évi 12 millió euróért cserébe lesz a klub edzőmez-szponzora. Ez lesz az első alkalom, hogy a blancók edzéseken használt szerelése szponzort kap. 

A Real Madrid egyébként évi 70 millió eurót kap a Fly Emiratestől, mint fő mezszponzortól, amivel a klub a legjobb európai mezszerződést tudta megkötni, megelőzve a Manchester Unitedet (62 millió euró) és a Barcelonát (55 millió euró).

A katalán együttes az edzőmezére is kötött már szponzorációs szerződést, ők a török Beko nevű céggel egyeztek meg három évre, összesen 57 millió euróért cserébe.

Török Idegenforgalmi Hivatal

Az angol bajnokságban bevett gyakorlat
A Manchester United volt az úttörője az edzőmezek szponzorációjának, ők már 2011-ben leszerződtek a DHL-lel, akkor négy éves időszakra és 46 millió eurós összegre. Jelenleg az AON a szponzoruk, a Liverpoolt 2016 óta támogatja a BetVictor, a Chelsea-t pedig 2015 óta a Carabao.

Megegyezés a Providence Intestments-szel
A Real Madrid 2018-ban négy éves szerződést kötött a Providence befektetési alappal, melynek értelmében a szervezet gondoskodik a klub pénzügyeiről, cserébe bizonyos részesedésért a szponzori szerződések bevételeiből. Ezzel az üzlettel a Real Madrid az előző idényben 240 millió eurót keresett.

Ez az együttműködés, illetve a kanadai Dave Hopkinson 2018 júliusi kinevezése szponzorációs igazgatóvá jelentős változásokat hozott a Real Madrid üzletpolitikájában.

További bevételi források
A blancók hosszú ideje keresik a lehetőségét annak, hogy további bevételeket generáljanak különböző módokon, ezáltal nagyobb gazdasági stabilitást biztosítva a klubnak úgy, hogy az ne kizárólag a sportteljesítmény függvénye legyen.

Emiatt, és azért, mert az üzleti bevételek lényegében stagnáltak a maguk 0,4 %-os növekedésével úgy is, hogy a Bajnokok Ligájában a klub az azt megelőző öt évben négyszer első helyen végzett, a Real Madrid újabb bevételi lehetőségeket keresett, mint például az edzőmezek szponzorációja.

Bernabéu

Az új stadion
Annak érdekében, hogy a klub versenyképes tudjon maradni az arab finanszírozási hátterű klubokkal, mint a PSG vagy a Manchester City, alapvető fontosságú lesz az előző évben a Bernabéu által generált 175 millió eurós bevételek további növelése.

Florentino Pérez mindig hangsúlyozta, hogy a stadion továbbfejlesztése rendkívül fontos, a blancók pedig 575 millió eurót fektetnek be annak érdekében, hogy a cél megvalósulhasson.

A cél az, hogy a profit 150 millió euróval növekedjen a fejlesztések által.

Szponzor a mez ujján és Valdebebasban
A Real Madrid 2028-ig hosszabbította meg szerződését az Adidasszal, megduplázva az évi 52 millió eurós összeget, amit a német sportszergyártó az előző években fizetett ki a klubnak.

A Madrid keresi a további lehetőségeket, mint például a mezek ujján található reklámfelület értékesítése (erre jó példa a Barcelona – Beko együttműködés), vagy az edzőközpont átnevezése, a név értékesítésével.

Forrás: MARCA
Szólj hozzá te is!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

TÉMÁBA VÁGÓ CIKKEK